お知らせ

  1. HOME
  2. お知らせ
  3. 学修状況報告のお願い(10月入学者用)/Required Student Survey (For October enrollees)

学修状況報告のお願い(10月入学者用)/Required Student Survey (For October enrollees)

長崎大学では年度末にすべての学部生・大学院生に学修状況報告を提出してもらうことになっています。10月入学者にはこの時期に実施することになっています。
これにより、自身の学修状況を振り返り、次年度以降のよりよい学修につなげてもらうとともに、長崎大学の教育改善に役立てています。
必ず提出してください。

10月入学者(※TMGHとプラヘル学環)のみなさんは昨年10月から今年9月までの状況をご回答ください。

◆アンケート回答期間 : 2024年7月30日(火)~ 2024年9月30日(月)まで
◆アンケートの所要時間: 15分程度
◆アンケートWebサイト:
修士:https://forms.office.com/r/TJNCTcUwry
博士:https://forms.office.com/r/qMYeXW2Rup
※Microsoft Formsのアンケートになります。Microsoft Office 365に長大IDアドレス(bb+学生番号+@ms.nagasaki-u.ac.jp)とご自身で設定されたパスワードでログインしてください。

◆内容:この1年間の満足度、通学方法、居住形態、経済状況、週あたりの活動時間、進路希望、就職活動、インターンシップ、進路(修了予定生のみ)、自由記述など

◆注
1.「非開示」項目以外のあなたの回答はメンター教員(指導教員)にも開示し、アドバイスの際の参考にします。
2.「非開示」項目については慎重に扱い、あなたへの支援および長崎大学の教育改善の上での参考にします。
3.答えたくない質問には答えなくて結構です。
4.無回答の質問があっても構いませんので、必ず提出してください。

【本件に関するお問い合わせ先】
長崎大学 大学教育イノベーションセンター
TEL:095-819-2207
E-mail:ets@ml.nagasaki-u.ac.jp

*****************************************************************************************
At Nagasaki University, all undergraduate and graduate students are required to submit a student survey about your academic progress at the end of each academic year. The survey will be conducted at this time for October enrollees.

By doing so, you will be able to reflect on your own learning progress, which will lead to better learning in the next year and beyond. Moreover, this survey will be useful for improving education at Nagasaki University.
Please be sure to submit this form.

For October enrollees(※TMGH and Planetary Health), please answer the situation from last October to this September.

◆Survey response period : Tuesday, July 30th, 2024 to Monday, September 30th, 2024
◆Survey turnaround time: About 15 minutes
◆Web Site:
Master’s Course:https://forms.office.com/r/TJNCTcUwry
Doctoral Course:https://forms.office.com/r/qMYeXW2Rup
※This will be a Microsoft Forms survey, please login to Microsoft Office 365 with your Chodai ID address (bb + student number+@ms.nagasaki-u.ac.jp) and the password you have set yourself.

*Note:
1. Part of your responses except Non-Disclosure question items will be provided to the Dean and your advisor with the mean of your graduate school for giving advice on your learning and future prospects.
2. Regarding Non-Disclosure question items, Nagasaki University will carefully utilize them for education improvement.
3. Skip any questions you do not want to answer.
4. Please be sure to submit your responses.

Thank you for your time and thoughtful responses.

If you have any concerns and questions, please contact us below.

***********************
Center for Educational Innovation, Nagasaki University
TEL:095-819-2207 (Japanese only)
E-mail:ets@ml.nagasaki-u.ac.jp

お知らせ

お知らせ一覧